lördag 23 januari 2010

Vilken överaskning! Tack!!


Ett stort tack Alvinea för min första utmärkelse!






Med denna utmärkelse följer att man ska

-kopiera utmärkelsen på din blogg
-länka till personen som gett dig utmärkelsen
-berätta 7 intressanta fakta om dig själv
-välj 7 andra bloggar som du vill ge utmärkelsen till
-länka till deras bloggar
-lägg en kommentar i deras blogg att du gett dem denna utmärkelse

7 fakta om mig själv, kanske inte så intressant men ändå

-Jag har sytt sedan jag var 5-6 år. började på min pappas symaskin, den hade ingen pedal utan en lång spak som man tryckte knät emot.
-Jag har 4 barn varav 3 har flyttat hemifrån.
-Jag köper alldeles för mycket tyger, kan inte låta bli när jag hittar något jag gillar.
-Jag skulle behöva gå i ide på vintern, har så svårt med att det nästan alltid är mörkt denna årstid.
-Jag älskar Grekland, men har sällan råd att åka dit.
-Min syplats just nu består av köksbordet delat med dator och middagar, en aning jobbigt att lyfta maskinerna fram och tillbaka. Åh vad jag längtar efter mitt stora matsalsbord.
-Jag är "allergisk" mot dammsugare, blir fullständigt genomsvett bara jag hör en.

7 bloggar som jag vill ge utmärkelsen vidare till, går inte. Jag lämnar den vidare till alla kreativa bloggare, får inspiration och tips var jag än tittar in.

4 kommentarer:

Aleisa Ribalta sa...

åh, vilka roliga fakta, från 5 år? jessus vad duktig du måste vara! och gamla maskiner, det känner jag igen. min mormors singer var min allra första kompis, men då var jag 12, inte så ung som du var. jag sitter på köket och syr, och en sak till verkar allergisk för samma grej du är. hihi, roligt va?

MarJo sa...

Jag började sy Barbiekläder. Hur man nu kan börja med något så pilligt.
Jag satt i köket förut också men då hade jag ett mycket större köksbord så jag inte behövde plocka bort symaskinerna varje gång man skulle äta.
Dammsugare ät ena riktiga "helvetesmaskiner"

alvinea sa...

Roligt att få veta mer om dig! Jag började också min bana med att sy Barbiekläder, och har kvar alla mönster fortfarande. Jag har egentligen en riktig syhörna (i sovrummet dock) men jag och tygerna får inte riktigt plats just nu, så jag sitter vid matrumsbordet. Pestigt värre, men det blir kanske bättre med tiden...

MarJo sa...

Jag flyttade från hus i slutet av sommaren och bor nu i lägenhet. Trodde inte att man kunde ha så mycket saker. När allt är färdigt så får det bli syhörna i vardagsrummet, enda stället det finns plats.